Guest(s) Visitor(s)
Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Tempahan Rekaan

Tempah rekaan blog mengikut citarasa sendiri

Bermula Disini

Cerita Pereka

Pereka juga seorang blogger :)

Baca Cerita

Hubungi Pereka

Ingin bertanya perkara yang berkaitan

maklumat

Kegemaran Sepanjang Masa : Cekodok Bilis

Faktor suka makan lah, berat badan susah nak turun,
pagi ni demam beransur kebah,
sakit tekak dah berkurangan,
tekak rasa nak makan cekodok bilis,
maka terhasil lah cekodok bilis,

Ku suka yang hangit2 sikit, hehehe jadi kalau goreng 3 kali,
1 kali gorengan (sekitar 7 ketul itu, ku akan goreng bagi garing sikit)
Makanan ni, dari kecil sampai besar memang kesukaan.
Pendek kata, ku makan cekodok bilis ini, seingat permulaan hidupku,
dari kecil sampai besar,
mak buat lagi sedap, walaupun diri sendiri pandai buat tapi mak punya tetap lagi sedapkan.

Bahan-bahannya semua orang pun tahu kot
Tepung,
bawang merah kecil
ikan bilis
telur
garam
dan gula

ku suka cekodok bilis yang manis-manis sikit, jadi gula tu mesti akan letak lebih sikit :D
rasa manis-manis tu sedap,
mungkin sebab tekak kelantan kan,
kalau orang selain kelantan atau tak minat makanan kelantan
memang tak lalu nak telan cekodok bilis manis :P

Cekodok bilis ku suka cicah dengan sos lada /sos cili
dan sambal kicap.. fuuuhhh kalau dapat sambal kicap memang habis sepinggan makan cekodok bilis ni.

Macam pelik ke kalau cicah cekodok dengan sambal kicap
hehehe dengar macam pelik bagi yang tak biasa,
tapi kalau yang biasa, goreng pisang cicah sambal kicap tu memang makanan sinonim lah
Ku kenal sambal kicap di jadikan pencicah kudapan ni,
masa belajar kat Matrik Melaka, masa tu memang tengok pelik sungguh bila acik yang jual goreng pisang kat kafe asmara jual goreng pisang cicah kicap
tapi last2, ketagih. tetiap petang mesti pergi beli.
Sekarang kalau teringat2 dah boleh buat sendiri dah.

Jauh dah perjalanan umurku, (termenung sorang-sorang)
Lagi 2 bulan umur dah masuk 30 dah, fuuh...
 
Copyright © Whitey Mommy™