Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Surat Seorang Suami Kepada Isteri


seorang isteri sangat mencintai suaminya...
tetapi suami merasakan dirinya tidak dihargai oleh isteri...
lalu pada suatu hari...
si suami menulis surat kepada isterinya untuk meluahkan isi hatinya yang terpendam...

Assalamualaikum isteriku
(luahan hati dari suami yang terlalu cintakan sayang)
Dua tiga hari ini termasuk hari ini abang terkilan sangat dengan perbuatan sayang terhadap abang berbanding dulu.
mungkin dulu abang ada perempuan lain sayang pun tawan hati abang dan terlalu baik sampaikan kita berumahtangga dan sayang betul2 buat abang setia dengan sayang sampai ke hari ini.
Adakah dengan ada perempuan lain sayang akan menjadi seperti dulu?
Selepas abang kahwin dengan sayang, tidak terdetik pun dihati abang untuk menduakan sayang tapi kenapa layanan sayang terhadap abang tidak seperti dulu?
kalau sayang terlupa macam mana sayang layan abang abang bagi contoh:
a) Dulu sayang kepit kuku abang biarpun panjang sedikit tapi sekarang tidak lagi.
b) Dulu gosok baju abang sebelum pergi kerja walaupun lambat sekarang tidak lagi.
c) Yang terbesar, dulu sayang call dan massage abang sampai abang bosan tapi sekarang nak massage dan call pun susah. Kenapa???
d) Dulu tiada apa yang penting selain dari abang walaupun abang ada ramai perempuan tapi sekarang sayang hanya pentingkan kerja dan pekerja2 sayang sahaja.
Abang perlukan sayang yang dulu...tolong jangan sia2kan jodoh diantara kita...

*semasa ada depan mata hargailah tetapi apabila sudah tiada depan mata, menangis air mata darah sekalipun insan yang kita sayang takkan kembali...


yang benar,
Suamimu

suaminya menampalkan surat yang ditulis pada peti sejuk...
lalu isterinya membaca...
isterinya sedih kerana suaminya tidak memahami hati dan perasaan dia...

lalu dia pun menulis surat kepada suaminya...

Assalamualaikum abang,

sayang terlalu cintakan abang...
tapi ianya tiada kata yang dapat digambarkan...
semua yang sayang lakukan dulu terhadap abang bagaikan tiada makna...
kerana abang selalu mengherdik sayang...
maki sayang...
walaupun hati ini terluka...
tetapi hati ini tetap menyayangimu...
abang... kita baru lagi dalam hidup bersama...
tidak betul2 mengenal hati budi masing2...
abang, isteri mana yang tahan jika kelembutan yang diberi dibalas dengan kekasaran?
sayang seorang perempuan...
sayang ingin dibelai, disayangi, dikasihi...
tapi terus terang sayang katakan yang sayang tidak pernah merasa semua itu...
hati sayang sangat terbuku dengan sikap abang...
tapi sayang diamkan kerana abang adalah suami sayang...
apa yang sayang mampu hanya berdoa kepada Allah supaya lembutkan hati abang...
sayang minta ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki...
kerana sayang telah buat abang terkilan dengan sikap sayang...

yang benar,
isterimu...

* terima kasih kerana menulis surat kepada sayang... ia membuatkan sayang faham perasaan abang...



9 Comment (s):

  1. awe pernah ce ni tp dalam versi lain..nanti awe cube post kan..mmg sedih kan..menanges awe ce...

    ReplyDelete
  2. @Nur Hawa Mohd Zin
    tapi ini... based on the true story gitu...hehe memang sedih...

    ReplyDelete
  3. sgt best...sama dgn ciri2 kami..hehe..

    ReplyDelete
  4. hurm...meaning si suami yg x menghargai si isteri pada mulenye la ni...memang pttla si isteri terasa...

    ReplyDelete
  5. INI KISAH BENAR?? SAYA BACA BERULANG2 BUKAN TAK FAHAM TAPI CUBA MENHAYATI... KALAU BIKIN WAYANG MELETOP NI

    http://edarannama.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Wahai sang suami..siapa yg x hargai siapa ni?

    ReplyDelete
  7. Menyediakan rawatan urutan sensual, refleksologi & batin khas untuk kaum hawa/wanita. Pakej merangkumi urutan relaxation, facial, urutan payudara & urutan faraj. Terapis berpengalaman lelaki/wanita. Pakej bermula dari RM22. (Outdoor & indoor - Klang Valley) Sekiranya berminat, hubungi kami di talian 0162981675..Rizal

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™